Akce a projekty

Velikonoce

Před prázdninami jsme vyráběli legrační zajíce z ruliček od toaletního papíru. Tak tímto přejeme všem krásné svátky :-).

Vánoční jarmark a besídka

Počasí zatím vánočně nevypadá, o sněhu se nám může jen zdát. Přesto jsme mohli prožít sváteční náladu na pondělním školním jarmarku. Stánky byly plné dětských výrobků a šesťáci rozhodně nezůstali pozadu. Vyrobili jsme krásné keramické sovičky, skřítky, rybičky a knoflíky. K tomu část dětí vytvořila koule zdobené stuhami a ozdoby v podobě stromečků a andílků. Navíc jsme měli od paní Hlavsové našité voňavé látkové pytlíčky, které byly krásně zabalené a byl o ně velký zájem. Za takovou pomoc moc děkujeme. Děti se střídaly v prodávání a šlo jim to báječně. Trojice statečných dívek - Zoe, Bára a Adélka - se ujala vánoční věštby, což bylo házení velkou botou, po kterém jste si vylosovali, co vás čeká a nemine :-). Celkem jsme prodejem vydělali 2066 Kč, z toho jsme třetinu, tedy skoro 700 Kč odevzdali na konto Dobrý anděl. Moc nás těší, že se na Vánoce také staneme dobrými anděli pro ty, kteří to opravu potřřebují...

Besídka

V úterý ráno jsme ještě za šera vyrazili k Tuchlovickému potoku. S sebou jsme měli vyrobené lodičky. Na lávce za Coopem jsme je rozsvítili zapálením svíček a pustili po vodě. Na plující loďky byl krásný pohled, plamínky svižně putovaly po vodě. Škoda, že foukal vítr, který je zhasínal, aniž by se loďky potopily. Sledovali jsme jejich pouť až ke staré škole, potom jsme všechny větší loďky vylovili. I když světýlka nehořela dlouho, byl to heký zážitek. Ve škole jsme si potom předali dárky, zahráli Multipolis a nakonec jsme se ještě koukli na kousek Asterixe a Obelixe, což při chroupání vánočního cukroví bylo docela příjemné :-).

Víc fotografií najdete ve fotogalerii třídy.

Návštěva Protidrogového vlaku v Dejvicích

Ve čtvrtek 10. prosince jsme vyrazili do Prahy - Dejvic na návštěvu Protidrogového vlaku (Revolution train). Zážitkovou metodou jsme se seznámili s tím, jak se chovat, když se setkáme s různými podobami drog - od kouření po tvrdé drogy. Pochopili jsme, jak vážné mohou být následky špatných rozhodnutí a kolik lidských životů může taková chyba zničit. Prohlídka vlaku byla opravdu interaktivní - do vězení se všichni hrnuli, ale kupodivu tam nikdo nechtěl zůstat. Šimon si vyzkoušel úlohu vyslýchaného, Adam byl v roli vyšetřovatele. Lída s Luckou se staly doktorkou a drogově závislou pacientkou. Částečně jsme sledovali příběh na filmovém plátně, částečně jsme se sami ocitli v prostředí, kde se odehrával. Pro všechny to byl silný zážitek.

Fotografie si můžete prohlédnout v galerii třídy.

Vánoční tvoření

Jaká kouzla jdou vytvořit s obyčejnou polystyrénovou koulí, to jsme se dozvěděli minulé pondělí, kdy k nám do školy přišla teta Natálky Chloupkové, paní Fialová. Deset dětí z naší třídy se s její pomocí naučilo vytvořit vánoční dekoraci z koule, stuh a špendlíků. Šlo jim to jako po másle - některé děti pokračovaly ve tvoření i doma a přinesly do školy ukázat další pěkné výrobky. Budete je moci obdivovat na školním jarmarku. Pokud jste zvědaví už teď, jak takové koule vypadají, podívejte se na nástedující foto a do galerie naší třídy.

Multipolis ve výchově k občanství (20.10.2015)

Co je projekt Multipolis?

Multipolis je školní metodická pomůcka pro výuku multikulturní, občanské a rodinné výchovy vytvořená společností SCIO. Základem projektu je desková hra "Multipolis" s podtitulem "Přemýšlíme o lidech". Hra je určena pro 3 - 5 hráčů a její součástí je 5 sad karet, která každá představuje jeden samostatně hratelný příběh. Hráči postupně řeší herní situace a rozhodují se, jak se zachová jejich postava. Situace nemají vždy jednu "správnou odpověď", záleží ale na tom, jak dobře hráč poznal ostatní postavy, jejich tajemství, charaktery a touhy.

Rozhodla jsem se využít hru Multipolis v hodinách výchovy k občanství. Naším tématem v poslední době bylo povídání o domově a rodině.  A právě herní sada, kterou jsem pro děti zvolila, nastiňuje různé situace ve vztazích mezi rodiči a dětmi, i mezi dětmi samotnými. Děti ve hře reagují na různé informace a modelové situace, utvářejí si názor na postavy ze hry, ale i samy na sebe – k čemuž napomáhá i vyhodnocení hry.

Hra se dětem moc líbila, jediné, co mě mrzelo, bylo, že ji někteří nestihli dohrát – a to i přes to, že jsme ji hráli skoro dvě a půl hodiny.     Pokud to půjde, zahrajeme si ji častěji – bez vysvětlování pravidel nám již vše půjde rychleji.