ZŠ Tuchlovice
Základní škola
Tuchlovice

Distanční výuka očima ředitele školy

Distanční výuka očima ředitele školy 1

Máme za sebou dva měsíce distanční výuky. Co nám to vzalo a co dalo?

Situace, ve které se ocitla celá Evropa a vlastně celý svět od poloviny března, postavila i učitele, žáky a jejich rodiče do zcela jiné roviny. Do té doby jsem v hodinách zeměpisu vysvětloval žákům, že podobná výuka probíhá v odlehlých oblastech Austrálie, na rodinných farmách, kde jediné spojení se světem, a tedy i s učitelem je přes vysílačku. Vždy to provázely trochu užaslé pohledy. A nyní jsme se nuceně na těch „odlehlých farmách“ ocitli všichni. Přemýšlel jsem, jak by podobná výuka na dálku vypadala před pár lety, a moc jsem si to představit neuměl.

Naštěstí v dnešní době internetu máme nástroje, které umí na podobnou situaci reagovat. Doslova přes noc se rodila výuka na dálku a během prvních týdnů to bylo opravdu hektické. Komunikaci s rodiči i žáky zajišťoval informační systém školy Bakaláři. Později se k této páteři nabalovaly office365 a práce na online výuce v Teams, Whats App, Skype, prostřednictvím e-mailu, Youtube a v řada dalších portálů a programů, na kterých mohou pedagogové zadávat procvičování a vytvářet testy, jako např. Umíme, Alfbook, Drillandskill a apod.

Řada učitelů se pustila do natáčení výukových videí, která se setkala s velmi dobrou odezvou a slouží především k vysvětlování nové látky. Nejen na prvním stupni jsou obrovskou pomocí.

Bez podpory rodičů by distanční výuka vůbec probíhat nemohla. Tímto bych jim chtěl opravdu moc poděkovat! Dobře si uvědomuji, kolik problémů jim to přináší. Chtěl bych poděkovat také všem pedagogům, pro které tento styl výuky představuje mnohem větší zátěž a nasazení než běžná výuka. Samozřejmě i žákům naší školy, kdy jsou na jejich samostatnost a odpovědnost kladeny mnohem vyšší nároky.

Co distanční výuka z mého pohledu přinesla?

  • Využívání školního informačního systému Bakaláři v plné míře.
  • Raketový posun ve využívání soudobých informačních technologií pro žáky i učitele.
  • Daleko větší míru samostatnosti a odpovědnosti žáků za vzdělávání.
  • Potvrzení toho, že přímý kontakt učitelé - žáci je nenahraditelný a nepřenosný do virtuálního světa.
  • Dobrý pocit z toho, že společně to zvládneme.

                                                                                         ředitel školy Mgr. Jan Bejček

 

Datum vložení: 8. 5. 2020 11:28
Datum poslední aktualizace: 8. 5. 2020 11:32
Autor: Správce Webu

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Rozpis zvonění

1. hodina 07:45 - 08.30
2. hodina 08:40 - 09:25
3. hodina 09:45 - 10:30
4. hodina 10:40 - 11:25
5. hodina 11:35 - 12:20
6. hodina 12:30 - 13:15

Konec odpoledního vyučování:

a) 13:45, b) 14:40