8. A
zeměpis
Mapa: https://wordwall.net/cs/resource/11121679/z%C3%A1padn%C3%AD-evropa
Otázky
https://wordwall.net/cs/resource/13989242/z%C3%A1padn%C3%AD-evropa
https://wordwall.net/cs/resource/30260890/z%C3%A1padn%C3%AD-evropa
https://wordwall.net/cs/resource/55725043/zem%c4%9bpis/z%c3%a1padn%c3%ad-evropa
pojmy přiřaď
https://wordwall.net/cs/resource/28504041/z%C3%A1padn%C3%AD-evropa
https://wordwall.net/cs/resource/11121679/z%C3%A1padn%C3%AD-evropa
https://wordwall.net/cs/resource/29259724/z%C3%A1padn%C3%AD-evropa
https://wordwall.net/cs/resource/13989242/z%C3%A1padn%C3%AD-evropa
angličtina:
Návštěva Planetária Praha
Dne 21.10.2022 vyrazily třídy 8.A a 8.B na exkurzi do pražského planetária. Měli jsme sraz v osm hodin na náměstí v Tuchlovicích. Někteří žáci, kteří dojíždějí do školy autobusem, tentokrát nevystupovali na náměstí, ale jeli o jednu zastávku dál až na Slovanku, nebo dokonce čekali přímo na vlakovém nádraží, kam jsme se my ostatní po osmé hodině začali pomalu (spíše rychleji :) přesouvat.
Do planetária jsme jeli vlakem, cesta se mi líbila, protože to bylo ozvláštnění toho každodenního sezení v lavici. Tím nemyslím jenom tu cestu vlakem, ale hlavně tu pěší cestu (procházku) do planetária.
Když jsme dorazili do planetária, jako první jsme si odložili věci v šatně. Poté jsme si prošli první patro planetária, prozkoumali jsme všechny vystavené objekty a některé interaktivní exponáty si i vyzkoušeli. Zhruba po čtvrt hodině nás místní zaměstnanci uvedli do kinosálu na prezentaci o energii. Přednášející nám vysvětloval, jak fungují elektrárny jaderná, větrná a vodní...
Výlet do planetária se mi líbil, protože to bylo ozvláštnění každodenního chození do školy. Doufám, že se do planetária ještě někdy, ať už se školou nebo s rodinou, podívám.
Jiřinka
SUIT - UP DEN
Naše škola se zapojila do projektu Hrdá škola, a proto byl ve čtvrtek 13. října Suit-up den. Žáci měli do školy přijít ve slavnostním oblečení a během velké přestávky proběhlo fotografování všech dětí. Většina žáků přišla v šatech, košilích a ve svátečních oblecích. I když jsme se tento den učili, bylo to zábavné a mně osobně se tento den líbil. Adéla
Ve čtvrtek 13. října se v tuchlovické škole konal projekt s názvem Suit-up den. Účelem akce bylo, aby všichni přišli ve slavnostním oblečení. Tento den nebyl jen o oblečení, šarmantní vystupování bylo také samozřejmostí. Anička
Veletrh vzdělávání
Dne 11. října se v Kulturním domě na Kladně konal Veletrh vzdělávání. Žáci z 8. a 9. ročníků se přijeli inspirovat, nebo se zeptat na střední školy, které je zaujaly. U jednotlivých stánků škol byli studenti, kteří danou školu studují. Rozdávali letáčky a vyprávěli o studiu na škole.
Mně osobně se akce líbila. Byl tam obor, o který mám zájem. Teď o něm vím víc než původně.
Andrea
Dne 11.října se žáci z osmých a devátých tříd vydali na Veletrh vzdělávání do Domu kultury na Kladně. Bylo tam hodně středních škol se spoustou oborů, např. zahradníci, kadeřnice, byla tam i škola zaměřená na lieraturu. Mrzelo mě, že tam nebyla Střední pedagogická škola Beroun, na kterou bych chtěla jít. Nejvíce mě asi zaujalo Gymnázium J. A. Komenského v Novém Strašecí.
Kateřina
Dne 11. října jsme místo odpoledního vyučování jeli na Veletrh vzdělávání na Kladně. Když jsme dorazil na místo, rozdělili jsme se do dvojic nebo trojic a vešli dovnitř. Místnost se zaplnila. Byla tam spousta lidí a v dohledu už bylo vidět první stanoviště a lidé, kteří rozdávali letáčky. Svá stanoviště tam měla škola myslivectví, kadeřnictví, hotelová škola, cukrářská a pekařská. Kromě letáčků nabízela cukrářská škola i ochutnávku sladkostí, škola jezdectví simulátor jízdy na koni, škola hotelnictví tam měla krásně upravený stůl s ubrusem a hezky rozložené talíře s příborem. Na tuto akci se přišlo podívat mnoho žáků z osmých a devátých tříd, kteří se rozmýšlejí, kde mohou pokračovat ve studiu.
Lenka
Interaktivní učebnice český jazyk
https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=Cesky_jazyk8/Cesky_jazyk8.mc&pagesyncid=hTqknYl
Čtenářský deník: Zkrocení zlé ženy
Otázky k vypracování: Úkoly k textu Zkrocení zlé ženy
Pravěk
Období distanční výuky jsme využili k bližšímu seznámení s pravěkem. Naším úkolem bylo využít znalosti z on-line výuky při výrobě jakéhokoliv výtvoru, který je s tímto obdobím spojený:
Příprava placek - fotopříběh
Katrin: „V paleolitu lidé lovili zvířata, dělali nástrahy a pasti s nástroji ze dřeva, kamene a kostí zvířat. Já jsem vyrobila oštěp z větve, kterou jsem zbavila kůry. K násadě jsem delšími stébly trávy předělala kámen.“
Jiřinka: „Na placky z doby kamenné budeme potřebovat:
200 gramů špaldové mouky
150 mililitrů ohřáté vody
1 lžičku mletého kmínu
1 lžičku rozmarýnu
1 lžičku soli
Smícháme mouku s kořením a solí do krásně sypké směsi. Pak přilijeme vodu a hněteme, doku nám nevznikne krásně vláčné těsto. Když máme těsto hotové, nožem si odkrojíme kousek těsta a tvarujeme placičky, které pokládáme na plech vyložený pečícím papírem. Placičky pečeme na 180 stupňů sedm minut z jedné strany. Jakmile placičky dopečeme sedm minut z jedné strany, obracíme na šest minut z druhé strany. Když jsou placičky upečené, vyndáme je a okamžitě ještě za tepla potíráme medem nebo máslem.
No a to je všechno, placičky z doby kamenné jsou hotové.
DOBROU CHUŤ“
Lukáš: „Jedná se o pravěkou nádobu vyrobenou z jílu od Záplav, sušil jsem ji několik dní před krbem. Nůž a hrot oštěpu jsem vyřezával ze dřeva.“
Andrea: „Pokusila jsem se vyrobit napodobeninu starověkých šperků: náramek, prstýnek, náušnice a zmenšeninu náhrdelníku z kovového drátku. Výrobky jsem směřovala do doby bronzové, kdy ženy v té době nosily prsteny, náramky a náušnice.“